Sales forecasting
Mennyi lesz a bevételem: adatalapú előrejelzés, az intuíciókon túl!

Akár új üzleti vállalkozás vagy új termékvonal indításáról, akár éves üzleti tervezésről van szó, a legelső kérdés általában, hogy mekkora bevétel várható.

A kurzus célja, hogy bemutassuk azokat a legfontosabb adatvezérelt bevétel előrejelzési módszereket, amelyek üzleti szituációtól és a rendelkezésre álló adatoktól függően érdemes alkalmazni.

Elsősorban azokra az módszertanokra fókuszálunk, amelyek túlmutatnak az üzleti intuíciókon és ahol hangsúlyos szerepet kapnak az adatok, ugyanakkor nem igényelnek mélyebb statisztikai vagy modellezési ismereteket.

Formátum, technikai paraméterek

  • 2 alkalmas workshop
  • minimális pénzügyi és Excel felhasználói ismeret előny, de nem feltétel
  • képzési anyag példákkal és képzésen való részvételről oklevél

Kinek ajánljuk

  • marketing és értékesítési vezetők
  • üzleti tervezésben résztvevő pénzügyi szakemberek
  • bevételi felelőséggel rendelkező profit centrumok munkatársai

Tematika

  • forecasting eszköztár és módszerek - az iparág, üzleti szituációtól függően
  • cégszintű vs. termék szintű előrejelzés
  • idősoros adatokon alapuló előrejelzés, szezonális hatások és tendenciák – 2 példán keresztül
  • marketing által generált bevételek - kampány, konverzió, megtérülés (előrejelzés típusok, példák)
  • salespipe alapú előrejelzés – B2B cég példáján keresztül
  • különböző előrejelzési forgatókönyvek alkalmazása
  • haladó módszerek, pl. döntési fák és lead scoring, regressziós technikák alkalmazásának lehetőségei

érdekel