Marketing budgeting, tervezésKöltségvetés tervezés és allokáció, KPI-ok
A marketing aktivitással kapcsolatosan is egyre többször merül fel az igény, hogy kimutassuk annak hatékonyságát, illetve a ráfordítások megtérülését.
A marketing aktivitás tervezése szempontjából kiemelt jelentőségű a költségvetés megtervezése „bottom-up” módon, ahol az elnagyolt, összegszerű tervezés helyett, az üzleti stratégia és tervezett akciók alapján, akár egyedi projekt szinten.
Ráadásul a különböző típusú marketing aktivitások különböző módszertani megközelítést is igényelhetnek, illetve fontos, hogy már a tervezés és a költségek allokációja is a várható megtérülés figyelembe vételével történjen!
Formátum, technikai paraméterek
- 1 alkalmas workshop
- minimális pénzügyi és Excel felhasználói ismeret előny, de nem feltétel
- képzési anyag példákkal és képzésen való részvételről oklevél
Kinek ajánljuk
- marketing költségvetésért felelős szakemberek
- marketing- és cégvezetők
- üzleti tervezésben résztvevő pénzügyi szakemberek
- pénzügyi vezetők
Tematika
- budget tervezés – különböző módszertani megközelítések
- milyen elemekből épül fel egy marketing budget, hogyan érdemes strukturálni?
- adatgyűjtés, benchmark adatok
- marketing ROI szerepe, megtérülés alapú költségvetés allokáció
- együttműködés a szervezeten belül – tervezés és budget felhasználása
- hatékonyság mérés, felhasználás nyomon követése